СПОРТ

Alpine с планове за иновативни, автентични и ексклузивни спортни автомобили

17 Януари 2021 • СПОРТ • Автор: Йордан Луканов
Alpine с планове за иновативни, автентични и ексклузивни спортни автомобили

Alpine обяви плановете си за дългосрочно развитие като марката на Groupe Renault, посветена на иновативните, автентични и ексклузивни спортни автомобили. Настоящите дейности на Alpine Сars, Renault Sport Cars и Renault Sport Racing ще бъдат обединени в една структура под марката Alpine.

Alpine ще обедини авторитета на една автентична марка, специализирано производство, инженерно майсторство и значителното медийно отразяване в рамките на Формула 1. Заедно те поставят основите за създаване на пазарна стойност по отношение на Alpine и издигането на марката на ново, по-високо ниво. Новосъздаденото подразделение Alpine ще бъде автомобилна марка от „ново поколение“ за взискателните и страстни първи последователи.

НАСТОЯЩИ ПРЕДИМСТВА И НОВИ СИНЕРГИИ ЗА НОВИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
Alpine е олицетворение на френския автомобилен спорт, надграждайки забележителни победи през цялата си история. Това е марка с наследство и родословие. Alpine е също така завод с висококвалифицирани специалисти, произвеждащи A110 в Диеп.

Renault Sport Cars се състои от екип от 300 души, майстори в разработването на спортни автомобили. Те предоставят на Groupe Renault емблематични продукти като R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy и новия Alpine A110.

Renault Sport Racing, със своя едноименен отбор F1, обединява 1200 души, които разработват изключително сложните автомобилни системи за моторните спортове заедно с едни от най-добрите специалисти по аеродинамика, механици и инженери на силови агрегати. F1 е също така огромна маркетингова платформа с половин милиард фенове по цял свят, предоставяща уникална възможност за усъвършенстване на брандинга на Alpine в глобален мащаб.

Alpine използва също мащаба и възможностите на Groupe Renault и Алианса RNM, включително технологиите, свързани с платформата за електрически автомобили на Алианса, глобален производствен отпечатък, мощно покупателно звено, осигуряващо оптимална разходна конкурентоспособност, глобална дистрибуторска мрежа и финансовите услуги на RCi. Ясната цел е постигане на рентабилност през 2025 г., включително инвестициите в моторните спортове.

МЕЧТАНИЯТ „ГАРАЖ“ ЗА 100% ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ НА ALPINE
Новата организационна структура, засилването на синергиите с Groupe Renault и Алианса и сътрудничеството с избрани партньори ще бъдат от съществено значение в подкрепа на продуктовия план на Alpine:
- 100% електрически спортен хечбек от сегмент В, базиран на платформата CMF-B EV на Алианса;
- 100% електрически спортен кросоувър от сегмент С, базиран на платформата CMF-EV на Алианса;
- 100% електрически аналог на A110, разработен с Lotus.

Като част от развитието на бизнес звеното Alpine, Groupe Renault и Lotus Group подписаха меморандум за разбирателство, за да проучат редица области на сътрудничество, включително съвместната разработка на електрически спортен автомобил. Екипите на Alpine и Lotus ще проведат цялостно проучване на възможностите за съвместно конструиране, проектиране и разработка на електрически спортен автомобил чрез впрягане на ресурсите, експертния опит и съоръженията на съответните дружества във Франция и Великобритания.

Alpine ще бъде начело на иновациите на Groupe Renault, независимо дали става въпрос за технологии, дистрибуция, клиентско преживяване или която и да е друга област, която носи стойност за марката и нейните клиенти. Така следващото поколение продукти на Alpine ще използва най-новите иновации на Groupe Renault и ще се възползва от технологиите и експертния опит във F1: ефективно управление на енергията, системи за безопасност и решения за свързаност, извлечени от високите резултати на F1 в анализа и обработката на данни, които ще дадат значително конкурентно предимство на продуктите Alpine.

„Новото дружество Alpine взема три марки с отделни активи и области на експертен опит, за да ги превърне в пълноценен бизнес. Майсторската изработка от нашия завод в Диеп, инженерното майсторство на нашите екипи от Формула 1 и Renault Sport ще се откроява в нашата пълна с технологии 100% електрическа гама, пренасяйки красивото име Alpine в бъдещето. Ще бъдем на пистите и по пътищата, автентични и високотехнологични, предизвикателни и страстни“ - сподели Лоран Роси, главен изпълнителен директор Alpine.

ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА СЪСТЕЗАТЕЛНИЯ ДУХ
Alpine и Renault имат дълга състезателна история с успехи в различни категории, било то във Формула 1, ралита или състезания по издръжливост. Състезанието ще остане в основата на амбициозните планове на Alpine, като Формула 1 е в основата на стратегията на марката за моторните спортове. От 2021 г. отборът Alpine F1 ще се състезава срещу едни от най-престижните имена в автомобилната индустрия и ще влезе в изключително ексклузивния клуб на пълноценните заводски отбори.

„Изграждането на мощна и специфична идентичност във Формула 1, както и във цялата програма за моторните спортове на Alpine, е изявление и възможност. С моторните спортове в основата на нашия процес графичната идентичност е ключова. Представените днес цветове са първата проява на новата идентичност на отбора Alpine F1. Някои от структурните графични елементи ще останат в състезателните цветове и облекло, докато други ще бъдат променени. Уголемената емблема Alpine в трицветна графична система е първият ясен символ на идентичността на марката в моторните спортове. Синьо, бяло и червено се свързват с цветовете на френското и английското знаме, което е много важно за нас. Тепърва предстоят многобройни вариации на всички активи в моторните спортове“ - каза Антони Вилен, директор дизайн Alpine.

МАРКА, РОДЕНА ОТ СЪСТЕЗАНИЕТО ЗА СЪСТЕЗАНИЕ
Alpine е основана през 1955 г. от Жан Ределе, млад мъж, страстен любител на състезанията. Той именува компанията си на любимата си площадка за състезания: Алпите.

Когато първият автомобил A110 е представен през 1962 г., компанията започва устремно развитие. Дотогава Alpine и Renault са близки сътрудници, като автомобилите Alpine се продават и обслужват от дилърствата на Renault. До началото на 70-те години на миналия век Alpine е основна сила в първокласните рали състезания. През 1971 г. Alpine заема трите места на подиума на световноизвестното Рали Монте Карло за първи път, а след това отново през 1973 г. По-късно същата година компанията печели титлата за конструкторите на Световния рали шампионат.

В същото време продажбите на шосейни автомобили Alpine нарастват. Alpine изгражда специален завод в Диеп през 1969 г. - същото място, където днес се произвежда изцяло новия A110 - и през 1971 г. A310 влиза в производство. Две години по-късно Alpine е придобита от Groupe Renault.

Alpine постига най-известния си триумф в моторните спортове през 1978 г.; цялостна победа в 24-е часа на Льо Ман. Заводът продължава да лансира нови и иновативни шосейни автомобили през 70-е и 80-е години на миналия век, включително A310 V6 и GTA. Производството на Alpine бива преустановено през 1995 година.











Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!