НОВИНИ

Глобалните продажби на Groupe PSA през 2020 г. са 2,5 милиона

15 Януари 2021 • НОВИНИ • Автор: Йордан Луканов
Глобалните продажби на Groupe PSA през 2020 г. са 2,5 милиона

„През 2020 г. - година, белязана от кризата с COVID-19, екипите ни в цял свят демонстрираха борбения си дух и продължиха да предлагат екологични, безопасни и достъпни модели на нашите клиенти, за да подсигурят свободата им на движение. Да бъдем в съответствие с европейските цели относно CO2 от ден първи е в основата на нашия етичен ангажимент. Преди да започнем нашето ново пътуване със Stellantis, бих искал да поздравя всички наши екипи за тези постижения“, каза Карлос Таварес, Председател на Управителния съвет на Groupе PSA.

Лидерство в електрификацията с плавен и ефективен преход от двигатели с вътрешно горене към електрически
Електрическата офанзива на групата продължи през цялата година, като сега всички марки предлагат или електрически plug-in хибридни, или изцяло електрически модели. Днес Groupе PSA предлага на клиентите избор от 17 електрифицирани модела (вече в движение или налични за поръчка).

До края на 2021 г. електрифицираната гама на Groupе PSA ще се състои от 23 модела, като през годината ще излязат шест нови електрифицирани модела, за да покрият всички нужди на клиентите, свързани с професионална или лична употреба. Успоредно с това Groupе PSA продължи да подобрява в значителна степен CO2 емисиите на двигателите с вътрешно горене.

Отговор на очакванията на клиентите - от наградите на експертите до онлайн продажбите
През 2020 г. седем от нашите последно лансирани модели получиха признание от автомобилните експерти с три глобални награди - свидетелство, че нашите продукти отговарят на очакванията на клиентите. Тази година на криза беше също възможност да развием онлайн продажбите.

Със средно 4000 продажби на месец през второто полугодие, PSA продаде 40 000 превозни средства, включително всички автомобили, продадени на служители и всички Citroën Ami, в три държави в Европа. Целта на групата е да достигне 100 000 онлайн продажби в Европа до края на 2021 година.

Европа: завръщане към ръст през последното тримесечие и фокусиране върху резултатите за CO2
През 2020 г. обемите продажби на PSA показаха силно възстановяване през втората половина (+40% спрямо първото полугодие) и групата се завърна към ръст през последното тримесечие с увеличение на пазарния дял (+0,5 пункта спрямо третото тримесечие) с ръст за Peugeot (+0,1 пункта спрямо същия период на предходната година) и DS Automobiles (+0,1 пункта спрямо същия период на 2019 г. на пазара на премиум автомобили), и рязък скок за Opel-Vauxhall през четвъртото тримесечие (+0,3 пункта спрямо същия период на 2019 г.). Групата успя също да запази силна позиция на основния си пазар, като увеличи леко пазарния си дял във Франция през 2020 г. (+0,14 пункта).

Групата остана фокусирана върху резултатите за CO2 и отговори на европейските цели за 2020 г., съгласно поетия ангажимент. Тя е в съответствие с целите за CO2 както при оптимизацията на гамите по отношение на емисиите от двигателите с вътрешно горене, така и при ръста в продажбите на превозни средства с ниски емисии (видим успех със 120 000 регистрации през 2020 г.).

Близкият изток и Африка: силна търговска офанзива
Пазарният дял на Groupе PSA в Близкия изток и Африка добави 2,1 пункта и достигна 7,2%. На пазар, отбелязал спад от -14%, регионалните доставки нараснаха с 21% спрямо 2019 г. и достигнаха над 201 000 броя. Бяха отбелязани пробиви в няколко държави, сред които Египет (+3,8 пункта), Турция (+1,4 пункта) и Мароко (+0,7 пункта). Регионалното бизнес покритие беше разширено, за да увеличи продажбите чрез нови вносители в държавите от Съвета за сътрудничество в Персийския залив и в държавите от Субсахарска Африка. 2020 г. стана свидетел на значително индустриално развитие на Groupе PSA в региона с удвояването на производствения капацитет на завода в Кенитра и започналото производство на Citroën Ami.

Китай: ръст в продажбите на месечна база от септември след предизвикателното първо полугодие
След трудното първо полугодие от месец септември продажбите нарастват на месечна база и през декември 2020 г. достигнаха нивото от декември 2019 година. Новият бизнес модел на DS в Китай работи със собствен филиал, фокусиран върху внесени или локално произведени автомобили. DS 9 е планиран да бъде лансиран през 2021 година.

Латинска Америка: устойчивост в посрещането на кризата
Латиноамериканските пазари бяха сериозно ударени от кризата с коронавируса през годината (със спадове от -27% до -31% спрямо 2019 г.), но Groupе PSA отбеляза силно възстановяване на продажбите и успя да постигне по-голям пазарен дял през четвъртото тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на 2019 г.: 2,5% спрямо 2,3%.

В Аржентина нейният пазарен дял нарасна от 10,1% през 2019 г. до 10,5% през 2020 г., подкрепен от лансирането на новия Citroën C5 Aircross и на новия Peugeot 208, локално произвеждан в Паломар върху новата платформа CMP. Новият еднотонен пикап Peugeot Landtrek беше лансиран през второто полугодие на 2020 г. в Мексико, където пазарният дял на PSA сега е над 1% за пръв път.

Индия и Азиатско-Тихоокеанския регион: увеличение на пазарния дял на групата
Въпреки спада на консолидираните продажби с 6,6%, пазарният дял на Groupе PSA за региона нараства през 2020 г. – отлично представяне на пазар, регистрирал 18,3% спад спрямо 2019 година. Трите марки на Groupе PSA продължават да бележат успехи в Япония особено със скорошните лансирания на Citroen Berlingo, Peugeot 208, 2008 и e-2008, DS 3 CROSSBACK и DS 3 CROSSBACK E-TENSE.

В Индия влизането на марката Citroën се очаква през първото тримесечие на 2021 г. със Citroën C5 Aircross SUV, който ще бъде последван от нови, революционни модели, проектирани локално.

Евразия: пазарните дялове нарастват
Въпреки че резултатите в региона бяха повлияни от кризата с коронавируса, продажбите на PSA нараснаха и пазарните дялове се увеличиха с 0,2 пункта (от 0,7% на 0,9%), особено в двете основни държави - Русия и Украйна със съответно +0,1 пункта (до 0,5%) и +2,2 пункта (до 8,5%). Всички марки - Peugeot, Citroën, DS Automobiles и Opel, допринесоха за този резултат особено в Украйна. Наскоро проведеното повторно лансиране на марката Opel в Русия показва положителни резултати за първата пълна година.





Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!