НЕЩО ЗА ЧЕТЕНЕ

Нова стратегия за продажби и маркетинг в BMW Group

18 Януари 2021 • НЕЩО ЗА ЧЕТЕНЕ • Автор: Йордан Луканов
Нова стратегия за продажби и маркетинг в BMW Group

След рекордни продажби през четвъртото тримесечие на 2020 г. BMW Group гледа с увереност към текущата година. В тясно сътрудничество със своите търговски партньори, компанията преструктурира продажбите и маркетинга с цел да предложи най-доброто премиум изживяване на клиентите в бранша.

„Ние гледаме с увереност към 2021 година и благодарение на силното търсене на най-новото ни портфолио от продукти искаме отново да отбележим печеливш ръст“, каза Питър Нота, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за клиенти, марки и продажбите: „През 2021 година искаме да увеличим продажбите на нашите електрифицирани автомобили с над 50 % Това подчертава значението на електрическата мобилност като важен двигател за ръста на компанията“.

Освен това през тази година компанията възнамерява да увеличи двойно продажбите на напълно електрически автомобили. След въвеждането на пазара на напълно електрическото MINI и на BMW iX3 през миналата година през 2021 година следва старта на производството на напълно електрическото BMW iX в Динголфинг и на BMW i4 в Мюнхен.

Междувременно BMW Group разшири своята палитра от електрифицирани автомобили (напълно електрически и Plug-In хибриди) до 13 модела, които се предлагат на общо 74 пазара по целия свят. До 2023 година BMW Group планира почти да удвои автомобилната си палитра до 25 електрифицирани автомобила, като при това над половината от моделите ще бъдат чисто електрически.

Последователна и бърза адаптация на каналите за продажби през 2020 година - в бъдеще клиентите ще могат да закупят желания автомобил изцяло онлайн
Миналата година BMW Group последователно продължи напред с дигитализацията на продажбите, особено с оглед на пандемията и желанието на клиентите за възможно най-безконтактния процес на продажби: на над шестдесет пазара продавачите могат да консултират клиентите и да продават автомобили, независимо къде се намират. На разделен на две части дисплей например те съвместно конфигурират автомобилите или представят наличните на склад автомобили. При втората стъпка компанията широко внедрява процеса на онлайн продажби за своите търговски партньори на важни пазари чрез своите високоскоростни уебсайтове. През 2021 година този подход ще бъде разширен и на други пазари.

Като част от новата си стратегия за продажби BMW Group заедно със своите Retail партньори планира в бъдеще да предлага на своите клиенти техният индивидуално конфигуриран автомобил изцяло онлайн и да го достави до вратата на дома им. За тази цел цялото онлайн-пътуване на клиента от конфигурирането, през поръчката до етапа на ползването ще бъде реализирано интуитивно. По този начин клиентът ще може максимално индивидуално да се наслади на продуктите и услугите на BMW Group.

Освен това собствениците на електромобили ще могат индивидуално да конфигурират гамата от продукти и услуги на BMW Charging респ. MINI Charging, като по този начин ще се възползват от създадени по мярка решения за зареждане – както в дома си, така и при пътуване.

До 2025 година годишни инвестиции с трицифрено изражение в милиони за дигитализация на продажбите и маркетинга
„До 2025 година годишно ще инвестираме трицифрена сума в евро в дигитализацията на нашите продажби и маркетинг. Заедно с нашите търговски партньори искаме в бъдеще да можем да предложим най-доброто изживяване за клиентите в бранша“, сподели Питер Нота: „Когато днес клиентите решат да споделят своите данни с нас, ние ще знаем техните желания и предпочитания по-добре от всякога. Ние ще знаем от какви продукти се интересуват и на базата на това в бъдеще ще можем да подготвим за тях индивидуална, създадена по мярка оферта, която да включва всички дейности и услуги едновременно“.

В бъдеще активираните дигитално допълнителни услуги ще допринесат значително за високодоходния бизнес с допълнителното оборудване
Освен това BMW Group значително ще разшири възможностите за допълнително дигитално активиране на автомобилни функции. По този начин клиентът ще може да оборудва автомобила си още по-добре в съответствие със своите желания и потребности от мобилност. В бъдеще ще е възможно клиентите допълнително да активират функции от областта на асистиращите системи, светлините, озвучаването и дори окачването.

Това ще е възможно да става дори и временно и от него ще могат да се възползват и клиентите, които вземат на лизинг или наемат своя автомобил само за определен период от време. Според компанията делът на допълнително активираните услуги и функции в бъдеще ще допринесе значително за високодоходния бизнес с допълнителните оборудвания.

Клиентите определят ползването на личните данни
Високите изисквания, които клиентите поставят към продуктите и услугите на BMW Group, дефинират изискванията за обработка на техните данни. Клиентите решават сами дали да предоставят на BMW Group лични данни за оптимално изживяване от продуктите и услугите на компанията. Личният BMW ID (идентификационен номер), с който клиентът има достъп до цялата цифрова екосистема на BMW Group, както и новото приложение My BMW или MINI действат като интерфейс за индивидуален диалог с клиентите и вече предлагат множество нови функции, от интеграцията на Amazon Alexa до използване на смартфона като ключ за автомобила.

Новият модел на маркетинговите агенции „THE MARCOM ENGINE“ дава възможност за прилагане на новата маркетингова стратегия
В бъдеще новият модел за маркетинговите агенции „THE MARCOM ENGINE“ ще поставя базата за персонализиран и целенасочен подход към клиента при BMW и MINI. За тази цел BMW Group реорганизират своите маркетингови агенции в Европа. Вместо повече от 80 регионални партньори, компанията в бъдеще ще се концентрира върху две агенции на по-високо ниво, които перфектно ще се допълват взаимно в своето портфолио и ще прилагат заедно новата маркетингова концепция.

Клиентите ще могат за пръв път да се насладят на новата стратегия за продажби и маркетинг при въвеждането на пазара на BMW iX иBMW i4
С въвеждането на новите BMW iX и BMW i4, клиентите за пръв път ще се възползват от новата стратегия за продажби и маркетинг на BMW Group. При BMW и MINI те ще могат постепенно да поръчат допълнителни автомобилни функции, както и ще се възползват от безпроблемен и особено ориентиран към клиента процес на конфигуриране с персонализирани предложения.

Клиентите ценят премиум обслужването при поддръжката и ремонта
Заедно със своите търговски партньори, BMW Group допълнително ще оптимизира обслужването и поддръжката на автомобилите на своите клиенти. Средно годишно около 15 милиона клиенти се доверяват на услугите на 3527 Retail партньора на BMW и на 1650 партньора на MINI, което подчертава значението на тези услуги. За да се ускори навлизането на електрическата мобилност, компанията вече е обучила над 2000 сътрудника в германските дилърства за сигурна работа с високоволтовите системи чрез специални програми за обучение и професионална квалификация. Компанията ще продължи да разширява продуктовата си гама, например с диагностика от дистанция. Ако в бъдеще например на дисплея на автомобила се появи съобщение за грешка, клиентът ще може да се обади директно от автомобила на своя BMW Партньор. Ако клиентът даде съгласието си, данните от автомобила ще бъдат предадени на сервизния сътрудник over-the-air, който ще извърши дистанционната диагноза. Ако е необходимо посещение в сервиз, то ще може да бъде планирано лесно и оптимално.

Няма премиум без устойчивост
Кредото на BMW Group „Няма премиум без устойчивост“ важи и да продажбите и маркетинга. Още днес компанията подпомага клиентите при избора на устойчиво и подходящо решение за продукта и задвижването. Това допринася за силните продажби на електрифицираните автомобили, в резултат на което през 2020 година BMW Group успя да преизпълни целите на ЕС за СО2 емисиите. Компанията квалифицира своите сътрудници и търговски партньори за посланици на своите амбиции за устойчивост. Освен това продажбената мрежа насърчава теми като рециклирането и вторичното използване на материалите.





Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!