СПОРТ

Porsche представи състезателно 911 GT3 Cup от ново поколение

15 Декември 2020 • СПОРТ • Автор: Йордан Луканов
Porsche представи състезателно 911 GT3 Cup от ново поколение

В семейството на моделите Porsche 911, серия 992, се появи ново попълнение и докато компанията се подготвя за премиера на шосейното купе 911 GT3, неговата състезателна модификация Cup направи официален дебют. Работата над нея инженерите започнаха още преди две години - почти веднага след като беше представен стандартния Porsche 911, поколение 992. Работещата в комплект с шестепенна скоростна кутия опозитна атмосферника "шесторка" 4.0, която развива до 8750 оборота в минута, сега произвежда 510 к.с. и 470 Нм - 485 к.с. и 480 Нм преди.

Новата предна броня със сплитер и огромно антикрило с пренастройваем ъгъл на атака позволява да се увеличи притегателната сила. Колеята е увеличена до 1920 мм на предната ос и до 1902 мм на задната. Отзад вместо McPherson се е появило окачване върху двойни лостове от предишната състезателна модификация RSR.

Освен това, предният хидроусилвател във волана е отстъпил място на електромеханичен възел. Конструкцията е подсилена поради съображения за безопасност и затова Cup е натежал леко с 35 кг до 1260 кг. Вратите, предният капак и антикрилото са изработени от въглеводорд, стъклата са заменени от тънки поликарбонатни панели, а капакът на багажника е алуминиев.

Инженерите са поработили и върху ергономиката в салона - новото кресло на пилота вече може да се настройва на височина, а разположението на бутоните върху въглердно-пластмасовия волан, който е взаимстван от предишния модел 911 GT3 R, е изменено с огле желанията на клиентите. Зад тях се намира дисплея на виртуалното табло с диагонал 10.3 инча, а отдясно са се появили десет клавиша, които отговарят за вентилацията, осветлението и други функции.

Цените на новото поколение от купето Porsche 911 GT3 Cup започват от €225 хиляди. Доставките на състезателния автомобил ще стартират още през февруари. Любопитно, е че първото планово обслужване на двигателя е предвидено след 100 моточаса на пистата, а на трансмисията - след 60. Това означава, че при участие в гонките Porsche Mobil 1 Supercup първите две години няма да има нужда от експлоатационна проверка.





Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!