ТУНИНГ

Skoda представи скечове за нова версия на минивана 1203

04 Февруари 2021 • ТУНИНГ • Автор: Йордан Луканов
Skoda представи скечове за нова версия на минивана 1203

Много марки на концерна Volkswagen произвеждат модели, които се конкурират в същия сегмент, но Transporter избягва вътрешната конкуренция от десетилетия. Какво ще стане, ако това се промени, когато следващото поколение дойде през 2021 г.? Дизайнерът на Skoda Даниел Хайек представя, как би изглеждал 1203 вдъхновен от класическия Transporter – ван.

Чешката компания Skoda не е продавала ванове от години, но наследството й в този сегмент е много голямо. Стартирала през 1968 г., 1203-а е изключително често срещана гледка в Чехословакия, защото ванът е ползван както от хора в ежедневието ката и за товарни варианти за почти всякакви вариант.

Някои водят децата на училище, други са ползвани като „линейки“. Много от тях са били използвани от строителни компании, хиляди са доставили всичко от мляко до бира, а шепа са били превърнати за къмпингуване. Това е последната конфигурация, която Хайек запазва през цялото време.

Неговата концепция от 1203 съществува само в скици, така че неговите технически характеристики са чисто теоретични. Той отбеляза, че е започнал с платформата Volkswagen Transporter, т.е. мощността идва от изпитан турбодизелов четирицилиндров двигател, но отбеляза, че създаването на електрически модел е възможно. Знаем, че модулната платформa (модулна платформа за електрически автомобили,) MLB на Volkswagen може да бъде в основата на голям ван, защото точно такава архитектура ще бъде намерена под серийната версия на ID.Buzz.

Даването на ретро дизайн на ван би било твърде лесно
"Исках да е ясно, че това е една и съща кола, но не исках да е твърде очевидно ретро. Проектирах модерна кола, която отдава почит на легендата", обяснява Даниел Хайек. Вместо кръгли фарове, предната част на дизайнерския кабинет е украсена с LED осветление с полусферични акценти, които отразяват оригиналния ван. Общите пропорции се различават значително, защото новият модел има по-малък изглед на кабината напред от стария.

Той направи покрива значително по-тесен от тялото, за да създаде друга визуална връзка между двете 1203s, но транспортната платформа дава достатъчно концепция за вътрешно пространство, за да може удобно да се използват като кемпера. Целият покривен панел се появява във Вестфалски стил, за да се създаде достатъчно голям квартал за двама възрастни.

Хайек умишлено прави концепцията на 1203 проста, обратно към основите на таблото. Дори няма инфоразвлекателна система. Вместо това шофьорът използва смартфон или таблет, за да получи информация за микробуса и околностите му, като навигационни указания, и да възпроизвежда мелодии по време на пътуването. Той добавя, че скоростомерът се показва на малко цифрово табло, разположено хоризонтално зад волана с две спици, и че може да създаде приложение, което да замени инфоразвлекателния софтуер, ако потребителите го поискат.

Нищо не подсказва, че съвременният 1203 ще бъде създаден, да не говорим за одобрение за производство. Това е просто чисто проучване на дизайна, което илюстрира какво се случва в съзнанието на хората, създаващи моделите на "Шкода" от следващо поколение.





Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!