ТЕСТОВЕ

Тест: BMW X6 ще очарова и жените

23 Април 2020 • ТЕСТОВЕ • Автор: Кирил Стойков
Тест: BMW X6 ще очарова и жените

Новото трето поколение на емблематичния купе кросоувър BMW X6 не само че допада и на дамите, но ги привлича като един "гларус" шведките едно време на морето.
Още при появата си BMW X6 разби представите ни за германския премиум автогигант, свързани с това, че не прави резки промени по дизайна на моделите си.
Първата генерация на Х6 излезе на пазара през 2008-а и доби бързо популярност като нов клас автомобил, нещо като хечбек кросоувър. Скоро след това повечето водещи автомобилни компании започнаха да копират BMW X6.
И третото поколение на Х6 изглежда супер. Сега огромните “бъбреци” на беемвето пред радиаторната решетка светят, като ноздрите на един истински дракон. Огромният светещ “радиатор за отоплението” далеч не е всичко, с което новият X6 може да изненада. Стоповете в италиански стил се разстилат почти по цялата ширина. Има два спойлера отстрани, а горният е разделен на две части.

BMW X6 е секси и отзад.

В началото на пускането на пазара третата генерация на кросоувъра се предлага с два дизелови и два бензинови варианта - xDrive30d, M50d, xDrive40i и M50i.
Нафтовите модификации са с ултрамодерни трилитрови турбоагрегати с 249 коня, налични при 4000 оборота и 400 конски сили при 4400 оборота. Задължително е да се отбележи, че по-мощният дизел разполага с цели 760 Нм въртящ момент при 2000-3000 об./мин и 400 коня! Това е с 10 Нм повече от най-големия бензинов вариант, който разполага иначе с мощност 530 коня при обем на мотора 4,4 литра. Все пак бензиновият Х6 дърпа от място до 100 км/ч за 4,3 секунди, докато нафтовият за 5,2 сек. По-малкият бензин - xDrive40i, е с 3-литров двигател с мощност 340 коня.

Новият купе кросоувър е изграден на общата платформа CLAR, която се ползва за X5, седма и пета серия. Сега Х6 изглежда още по-динамичен, дори по-спортен - автомобилът е нараснал леко по дължина и широчина, но е станал по-нисък с 6 мм.
Увеличението на междуосието добави място на задните седалки, въпреки че не е лимузина и стръмният наклон на линията на покрива оставя високите пътници с немного място над главите им. Обемът на багажника е 580 литра.
Изпробвахме модификацията xDrive30d, която уверено дърпа тежащото малко над два тона купе. Въпреки агресивният си външен вид BMW X6 по-скоро минава за “мек” като окачване баварец, дори и да го настроите на режим Sport+. Силата на купе кросоувъра е при много високи скорости по магистралата и при изпреварване.

Не че машината с 4х4 и със задно задвижване, когато условията са идеални и асфалтови, не е все така прецизна и гъвкава при управление, но определено не предразполага към хулиганство на пътя.
BMW X6 серийно се оборудва с контрол на скоростта със спирачна функция, както и с предупреждение за сблъсък и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, което вече реагира и на велосипедисти. Като опция се предлага активен контрол на скоростта с функция Stop&Go. Допълнително може да заплатите и пакета Professional.
Той включва асистенти за завиване и водене в лентата, за задръствания, както и за поддържане на лентата със защита срещу страничен удар. Освен това този пакет включва и предупреждение за напречен трафик, за смяна на лентата и асистент за аварийно спиране. Следващата стъпка по пътя към автоматизираното шофиране се маркира от иновативния асистент за движение на заден ход, който подпомага водача при излизане от паркоместа и маневриране в тесни пространства.





Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!