ТЕСТОВЕ

Тест: Цар Куга - това ли е новият най-добър семеен хибриден SUV?

30 Декември 2020 • ТЕСТОВЕ • Автор: Кирил Стойков
Тест: Цар Куга - това ли е новият най-добър семеен хибриден SUV?

В тези сложни пандемични условия се оказва, че всичко се променя много по-бързо, отколкото преди. Особено в автомобилната индустрия. Компаниите се принудени да действат със скоростта на светлината, за да оцелеят. А много модели вече не са това, което са.
Типичен пример за това е новият кросоувър Ford Kuga, който за броени месеци се превърна в най-продавания плъгин хибрид в Европа, а редица авторетитни западни аздания се питат - това ли е най-добрият семеен хибриден SUV?
Автомобилът наистина е неузнаваем и съчетава в едно различни качества, които се ценят от модерния човек. Външно е готин почти като Порше, след като вановете вече не са на мода трябва да играе ролята на семеен кросоувър, но в същото време може да е 4х4. И не на последно място този автомобил има прекрасни хибридни варианти.
Ford Kuga се предлага с пълната гама от хибридно или конвенционално задвижване, която включва вариантите Kuga Plug-In Hybrid (зареждащ се хибрид) и Kuga EcoBlue Hybrid (мек хибрид), заедно с 1,5-литровия турбодизелов двигател EcoBlue и 2-литровия турбодизелов агрегат EcoBlue, както и 1,5-литровия турбобензинов мотор EcoBoost, които се комбинират серийно с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенен автомат. Има на разположение вече и класически хибрид. Така Ford Kuga става най-електрифицираният автомобил на марката, което пък довежда до икономия на гориво от около 30 процента и огромен избор на задвижвания, гарантиращи да задоволят всеки вкус.

Изцяло новата Kuga е базирана на новата глобална гъвкава архитектура на Ford, която позволява оптимизиране на аеродинамиката за по-добра икономия на гориво и намалява теглото с до 80 кг спрямо предходния модел. СНИМКИ: МОТО-ПФОЕ

Третото поколение Kuga е и с 89 милиметра по-дълго и 44 мм по-широко от предшественика си, въпреки че използва основата на Focus. Увеличеното междуосие води до повече място за краката на пътниците. Седалките, както обикновено, могат да се движат по надлъжните водачи. Багажникът е проектиран да бъде много практичен и е достатъчно голям.
Пространството за раменете, краката и главите за пътниците на предните и задните седалки е увеличено, въпреки че височината е намалена с 6 мм спрямо предходния модел. Материалите и тапицериите в салона са по-качествени. Вместо лост за автоматична скоростна кутия е монтиран кръгъл селектор.
Вратите отпред имат меки вложки, а седалките, украсени с червени шевове, изглеждат спортни, но могат да предложат по-голяма странична опора. Товарното пространство варира от 475 до щедрите 645 литра. Самите облегалки се сгъват чрез дистанционно и правят почти равна повърхност.
Най-важните данни вече могат да се проектират и върху предното стъкло. Над релефната централна конзола е монтиран 8-инчов мултимедиен сензорен екран на системата SYNC 3. Тя позволява на водачите да управляват чрез прости гласови команди аудиосистемата, навигацията и климатика, както и свързаните смартфони. Съвместимостта с Apple CarPlay и Android Auto е включена безплатно.

Над релефната централна конзола е монтиран 8,0-инчов мултимедиен сензорен екран на системата SYNC 3. Тя позволява на водачите да управляват чрез прости гласови команди аудиосистемата, навигацията и климатика, както и свързаните смартфони.

Kuga може да се поръча с трицилиндрови двигатели от семейството EcoBoost: бензинови 120 и 159 к.с. или дизелови със 120 и 190 коня (последният със задвижване на четирите колела), както и дизел-хибриден агрегат от 150 к.с., който реално ще харчи под 5 литра на сто нафта. Тук дизеловият ЕсоBluе мотор е свързан c 48-вoлтoвa cиcтeмa.
Електрическият мотор, интегриран в задвижващия механизъм като стартов генератор, осигурява допълнителни 11,5 квтч и въртящ момент от 50 Нм - не всички подобни модели могат да направят това. Затова и мекият дизелов хибрид Ford Kuga тръгва от място като автомобил с мощен бензинов двигател. При версията с плъгин хибрид, зa рaзликa oт PHЕV системата на кoнкурeнтитe, при кoитo ce изпoлзвa мaлък турбoбeнзинoв агрегат, Fоrd монтира 2,5-литрoв чeтирицилиндрoв aгрeгaт. Бензиновият двигател, електрическият мотор и генераторът и литиево-йонната батерия с капацитет 14,4 квтч предлагат обща мощ 225 к.с, които са напълто дастатъчни да “укротят” тежащия заедно с батерията 1,7 тона SUV. Kuga Plug-In Hybrid предоставя изцяло електрически пробег от 72 км по каталог (при реални условия не повече от 60 км), както и разход на бензин 1,2-1,4 л на сто.

За спортния характер на модела допринасят голям заден спойлер, стандартни 18‑инчови или опционални 19-инчови алуминиеви джанти и двоен спортен ауспух.

Батерията може да се зарежда през монтирания на предния калник заряден порт, както и автоматично в движение чрез технологията за регенеративно зареждане, улавяща кинетичната енергия, която обикновено се губи при спирането. Пълното зареждане на батерията от външна 230-волтова електрическа мрежа ще отнеме по-малко от 6 часа.
Може да избирате как да използвате мощността от батерията чрез режимите EV Auto, EV Now, EV Later and EV Charge. Когато батерията достигне най-ниското ниво на заряд, Kuga автоматично превключва в режим EV Auto - допълвайки мощността от бензиновия двигател с мощност от електрическия мотор чрез възстановена енергия с цел нисък разход на гориво. Освен плъгин хибрида имахме възможност да тествам и най-малкия дизелов вариант с ръчна скоростна кутия. И в двете модификации кросоувърът има повече от прилична тяга въпреки едва 120-те дизелови коня. Kuga е проектиран така, че да се чувствате комфортно по магистрали и прави шосета, от колкото при пътища с остри завои.

Отпред кросоувърът прилича на Порше или Астън Мартин.

Новите технологии Stop & Go, разпознаването на пътните знаци за скорост и придържането в средата на лентата помагат на водачите да се справят със задръстванията с лекота, а функциите прогнозно завиване на светлините и отчитане на пътните знаци помагат да се виждат по-ясно в условия на слаба осветеност. Активният паркинг асистент позволява напълно автоматично паркиране с едно натискане на бутон.

Kuga Plug-In Hybrid предоставя изцяло електрически пробег от 72 км по каталог.

Външният вид на новия Ford Kuga до голяма степен се определя от голямото разнообразие от индивидуални варианти, което включва коренно различните версии на модела с уникален характер – Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X и Vignale. При Titanium акцентите включват спортна предна защитна кора и заден дифузьор, огледала, странични панели и дръжки на вратите в цвета на каросерията, LED дневни светлини и стандартни 17-инчови или опционални 19-инчови алуминиеви джанти.
Цените на модела започват от 55 900 лева и достигат до 87 900 лева с ДДС.

Високата позиция на седене осигурява добра видимост във всички посоки.
Ако целият втори ред седалки се измести напред, тогава багажното пространство се увеличава до 645 литра. При сгънати задни седалки обемът достига до 1481 литра.
Kuga може да разполага и с хедъп дисплей.








Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!