ТЕСТОВЕ

Тест на Volkswagen Passat: Кой каза, че дизелът не е на мода?!

23 Април 2020 • ТЕСТОВЕ • Автор: Кирил Стойков
Тест на Volkswagen Passat: Кой каза, че дизелът не е на мода?!

Във времената на отричане на дизеловите автомобили след теста на модернизирания Volkswagen Passat може да се каже, че този изключително популярен германски седан може да мине между 1100-1200 км с едно зареждане на 66-литровия си резервоар. Става дума за версията с двулитров нафтов двигател с мощност 190 конски сили, при който няма компромиси относно тягата и максималната скорост. По време на 400-километровия пробег немският седан изразходваше нафта от 5,5 до 6,5 литра на сто, и то при почти пълен багажник (обемът му е от внушителните 586 литра) и трима пътници.

Обновеният вариант на Volkswagen Passat се предлага в общо осем варианта на задвижване в диапазона от 120 дo 272 к.с. мощност. Освен плъгин хибриден вариант (за първи път) гамата на модела включва още три модерни TSI двигателя с максимална мощност съответно 150, 190 и 272 конски сили. Новият високоефективен двулитров турбодизелов двигател TDI Evo с максимална мощност 150 к.с. също отбелязва своята пазарна премиера в новия Passat. Другите три дизелови двигателя на Passat развиват максимална мощност 120, 190 и 240 коня.

Интериорът се отличава с нови материи и изпълнения, обновени облицовки на вратите, тапицерии в различен цвят, нови контролни прибори и включен в стандартното оборудване мултифункционален волан. На арматурното табло вече има стилно лого на Passat с подсветка вместо аналогов часовник, а в централната конзола има голямо отворено отделение за съхранение с опционален панел за индуктивно зареждане на смартфон и осветена USB-C връзка.
Нощем екраните на блока на контролните прибори Digital Cockpit и инфотейнмънт системата се сливат със светещите бутони на волана със сензативни панели и индиректното осветление (до 30 цвята) на интериора.

По желание новият Passat се предлага и в комбинация със система за адаптивно управление на окачването DCC (при някои варианти на двигателя тя е част от стандартното оборудване).
Характеристиките на работа на новите амортисьори вече могат да се конфигурират безстепенно в много по-широк аспект, паралелно с досега познатите режими Comfort, Normal и Sport.
С помощта на плъзгач водачът може да направи прецизни индивидуални настройки в целия диапазон на DCC и накрая да ги запамети като персонален режим.

Безопасността на пътуване по магистрала с максимално разрешената скорост за първи път във Volkswagen Passat се допълва и от технологията Travel Assist, която осигурява частично автономно шофиране.
Системата се задейства с натискане на бутон върху мултифункционалния волан. Заради правни и свързани с безопасността причини водачът трябва постоянно да следи какво се случва. За да гарантира това, Travel Assist (който се активира при скорост от нула до 210 км/ч) проверява дали водачът е поставил ръцете си на волана, който е първия сензативен на Volkswagen.
Той установява докосването от водача, осигурявайки интерактивен интерфейс към системи като Travel Assist. Всичко от което се нуждае е просто докосване до волана. Капацитивната повърхност след това установява дали шофьорът все още контролира автомобила, като преди това, водачът трябваше да движи леко кормилото.
Предупредителни сигнали (визуален, акустичен и движение на спирания педал) информират шофьора, ако той отдели ръцете си от волана за повече от десет секунди. Ако той не реагира, системата за аварийно спиране ще започне да намалява скоростта на Passat до пълно спиране.

Последното поколение адаптивен темпомат ACC е базиран на контрол на скоростта с предвиждаща функция. Използван преди само за контрол на разстоянието, ACC сега реагира на ограничения на скоростта, особености на местността, кръгови движения и кръстовища, като адаптира скоростта на автомобила.
Ако Passat е оборудван с DSG трансмисия, ACC се превръща и в асистент за движение в задръстване с автоматично потегляне и спиране.
Новата мултифункционална камера прави шофирането в лентата за движение перфектно и сега вече разпознава не само граничните линии на лентите, но и затревените зони.
Към нея се добавят системата за смяна на лентата, страничен асистент с предупреждение за трафик отзад, системата за аварийно спиране преден асистент със следене на пешеходците, за маневриране с прикачен товар Trailer Assist, за паркиране Park Assist.





Затвори

Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!